Tilfredshed og effekt

svendborgsund fysioterapiklinik

"Hvis du er træt af at starte forfra, så lad være med at give op."

& TRÆNINGSCENTER

Mandag-torsdag 8.00-17.00

Fredag 8.00-16.00

Telefontid 8.00-17.00

Kontaktoplysninger

Kogtvedvej 19, 5700 Svendborg

Telefon 62 21 44 93 / 26 81 20 59

svendborgsundfys@gmail.com

TILFREDSHED OG EFFEKT

Tilfredshedsundersøgelse

For nogle år siden deltog klinikken i en landsdækkende tilfredshedsundersøgelse, hvor Danske Fysioterapeuter vurderede spørgeskemaer fra over halvdelen af alle klinikker og 2/3 af alle fysioterapeuter i praksissektoren.

Vores patienters positive besvarelser lå i alle spørgsmål over landsgennemsnittet, og når det omhandlede spørgsmål angående vurdering af undersøgelse, behandling og vejledning, var vores klinik også i den bedste 1/3 af alle klinikker. Vi lå også over landsgennemsnittet på spørgsmål om effekten af vores behandlinger.

Effektundersøgelse

Tidligere har klinikken, som nok den eneste i landet, lavet sin egen effektundersøgelse. I gennem 2 år blev alle vores patienter spurgt om deres smerte/gene-tal (0-10) og medicinforbrug ved behandlingsstart og ved afslutning igen. 543 behandlingsforløb indgik i undersøgelsen.

90% af patienterne angav, at de havde fået det bedre efter behandlingerne og heraf var over 27% af dem helt smertefri.

Lidt over 1/3 af patienterne havde et medicinforbrug ved behandlingsstart. Af disse blev 55% helt smertefri og yderligere 20% havde nedsat deres medicinforbrug ved behandlingsafslutning.

83% af alle patienterne havde et smerte/gene-niveau på 5 eller derover ved behandlingsstart og 65% af dem havde gået med deres lidelser i 3 måneder eller mere.

Skulle du være interesseret i at se nærmere på rapporterne fra undersøgelserne, kan du blot spørge efter dem på klinikken.

Svendborgsund Fysioterapiklinik & Træningscenter @ 2018